16x9
Skontaktuj się z Twoim doradcą!

SR22T

Cichszy. Lżejszy. Szybszy

Zostaw swoje dane. Oddzwonimy!
  • 394 km/h Maksymalna prędkość przelotowa

Kinetyczny

 Samolot SR22T –  oto nowy samolot marzeń każdego pilota.

Posiada wszystko, czego tylko można pragnąć – moc, prestiż, wszystkie dostępne dodatki i jeszcze więcej możliwości użytkowania w pracy i czasie wolnym. Wszystko razem składa się na wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju model. Jeśli latanie jest twoją największą życiową pasją, wyobraź sobie tylko dokąd może zabrać Cię turbodoładowany SR22T.

 

„SR22T oferuje większą ergonomię, a dzięki dodatkowemu miejscu siedzącemu i globalnej prognozie pogody plasuje się na szczycie listy najlepszych samolotów jednosilnikowych.”

 

Ian Seager, Flyer UK

 

Wyposażenie standardowe

Płatowiec i silnik

  • Silnik Continental IO-550-K 315 KM
  • Czarne deflektory wlotowe powietrza
  • Spadochronowy system ratunkowy dla całego samolotu (CAPS™)
  • Pasy z poduszkami powietrznymi dla pilota i pasażera na przednich siedzeniach
  • Pojedyncza dźwignia mocy SIMPLE
  • Sterownica po obu stronach kabiny
  • Porty USB
  • Kompozytowe śmigło trójłopatowe Hartzell
  • Owiewki
  • Beringer – wysokiej wydajności system hamulcowy
  • Opony bezdętkowe
  • Nowość!  Ledowe oświetlenie SPECTRA™ na końcówkach skrzydeł
  • Centralna instalacja tlenowa
  • Siedzenia 60/40 – miejsca siedzące dla 5 osób
  • Standardowe wyposażenie wnętrza
  • Dwuletnia gwarancja dla całego samolotu

Awionika

  • Nowość! Awionika Cirrus Perspective™ produkcji Garmin®
  • System sztucznej widoczności – Synthetic Vision Technology SVT™
  • 10 calowe ekrany PFD i MFD
  • Nowość! GMA 350c  Bluetooth® audio panel
  • Nowość! Kontroler klawiaturowy QWERTY
  • Podwójny moduł komunikacyjny WAAS GPS/Comm/Nav Radios
  • Monitor silnikowo-paliwowy
  • ADS-B Transponder
  • Nadajnik ratunkowy 406 MHZ ELT
  • Autopilot Garmin GFC 700 z elektroniczną ochroną stabilizacji – ESP
  • Nowość! Podwójny ADAHRS
  • System kontroli hipoksji z trybem automatycznego zniżania awaryjnego
  • Przycisk poziomujący LVL – Blue Level Button
  • Zabezpieczenie przed prędkością przeciągnięcia

Cirrus Select

Komfort dla pilota jak i pasażerów, podczas lotu zapewnia sprzężenie steru kierunku i lotek w postaci tłumika odchylenia (yaw dumper). W praktyce system ten umożliwia płynniejszy lot i eliminuje konieczność manewrowania sterem kierunku przy stromych wznoszeniach i zakrętach. Pakiet Cirrus Select został wzbogacony również o cyfrowe 4w1 przyrządy zapasowe, a także system rozszerzonej widoczności EVS (Enhanced Vision System), który wyświetla projekcję przestrzeni dookoła samolotu przy pomocy zaawansowanej technologii podczerwieni, sprawiając, że noc dosłownie zamienia się w dzień.

Waga: 4,1 kg

Alerts, Awareness & Assistance

Podczas lotu świadomość pilotażu jest tak samo ważna jak maksymalne możliwości i wydajność samolotu. Dzięki technologii Active Traffic Information, pilot jest zawsze zorientowany gdzie w jego pobliżu znajdują się inne statki powietrzne. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewnia funkcja e-TAWS, ostrzegania o ukształtowaniu terenu na trasie lotu, która z odpowiednim wyprzedzeniem ostrzega pilota o zbliżających się przeszkodach na podstawie złożonego w systemie planu lotu. Nowością jest technologia SurfaceWatch™, ulepszone SafeTaxi®, rozszerzająca świadomość sytuacyjną pilota o wszystkie (wizualne i audytywne) informacje dotyczące otaczającej go przestrzeni.

Waga: 6,8 kg

Digital Advantage

To możliwość rozszerzenia aż o 35% powierzchni standardowych monitorów PFD i MFD, do ekranów 12 calowych (30.5 cm), w pełni bezprzewodowy kokpit samolotu dzięki technologii Garmin Flight Stream 510, bezprzewodowej łączności pomiędzy urządzeniami mobilnymi a awioniką Cirrus Perspective+™. Dodatkowo dzięki pakietowi elektronicznych kart podejścia ChartView (produkcja Jeppesen), pilot ma zawsze pełne informacje na temat lotniska, czy podejścia do lądowania. Darmowa subskrypcja Chartview jest zapewniona na rok.

Certified Flight Into Known Ice - FIKI

System certyfikowany do lotów w warunkach znanego oblodzenia (Flight Into Known Ice) – w skrócie FIKI, pozwala zwiększyć możliwości lotu niemal w każdych warunkach atmosferycznych, również zimą. W przeciwieństwie do starszego typu instalacji działających jedynie odladzająco, w celu ucieczki przed warunkami oblodzeniowymi, zainstalowany w Cirrusie certyfikowany system oparty na technologii TKS tzw. „płaczącego skrzydła” ma działanie także przeciwoblodzeniowe, czyli pozwala latać w takich warunkach. System FIKI posiada: podwójne spryskiwacze na przedniej szybie, podwójne zbiorniki płynu antyoblodzeniowego z automatycznym mechanizmem uruchamiającym oraz trzy moduły operacyjne dostosowane do każdego rodzaju warunków atmosferycznych. Wszystkie informacje na temat parametrów i poziomu płynu w instalacji są na bieżąco dostępne na w pełni zintegrowanym kokpicie Cirrus Perspective. Pakiet FIKI gwarantuje również gotowość samolotu do eksploatacji przy niskiej temperaturze i pełną żywotność silnika dzięki systemowi wstępnego podgrzewania przed rozruchem silnika typu Tanis.

Waga: 28,6 kg

Prestige, Comfort & Convenience

Samolot to nie tylko środek lokomocji, ale również wizytówka swojego właściciela. Pakiet PC&C sprawi, że nasz Cirrus będzie prezentował się zjawiskowo nie tylko na lokalnych, ale również na zagranicznych lotniskach. Oferta pakietu obejmuje m.in. kubełkowe siedzenia przednie, wzmocnioną ochronę przed promieniami słonecznymi, zapewnioną dzięki specjalnym szybom z filtrem UV, dwu-tonowe malowania zewnętrzne, polerowany kołpak śmigła oraz automatyczne otwieranie drzwi na pilota z systemem doświetlającym płatowiec. Rozszerzenie wersji PC&C stanowią trzy dodatkowe pakiety: Platinum, Carbon i Rhodium.

Waga: 8,2 kg

GTS

GTS jest najbardziej reprezentacyjną wersją samolotu, stanowiącą wartościowe połączenie wszystkich opcji: pakietu Cirrus Select, pakietu Alerts Awareness & Assistance, pakietu Digital Advantage, pakietu Prestige, Comfort & Convenience oraz jednej z trzech opcji stylizacyjnych (Platinum, Carbon, Rhodium), technologii Active Traffic Information , a w bonusie - autentyczne oznakowanie GTS.

Waga: 1106 kg

  • Klimatyzacja (Air Conditioning)

    Fabrycznie zainstalowana klimatyzacja.

    Waga: 25 kg

  • Łączność satelitarna (Perspective Global Connect)

    System monitorowania pogody na całym świecie, telefon satelitarny oraz możliwość wysyłania wiadomości tekstowych dzięki technologii Iridium, a wszystko to w pełni zintegrowane z systemem słuchawek. Niezależnie od miejsca pobytu, pilot jest zawsze dostępny.

    Waga: 2,7 kg

  • Tłumik odchylenia (Yaw Damper)

    W praktyce system ten umożliwia łagodniejszy lot i eliminuje konieczność manewrowania sterem kierunku przy większych wzniesieniach i zakrętach. Dostępny w pakiecie Perspective Plus Package.

    Waga: 1,8 kg

  • DME

    1,8 kg

  • Wykrywacz wyładowań (Lightning Detection)

    Udoskonalona technologia monitorowania pogody z systemem natychmiastowego alarmowania w przypadku zagrożenia burzą lub jakimikolwiek innymi zmianami warunków atmosferycznych.

    Waga: 2,7 kg

  • ADF

    4,1 kg

  • Podgrzewacz silnika typu Tanis (Engine Pre-Heater)

    System wstępnego podgrzewania przed rozruchem silnika typu Tanis gwarantuje gotowość samolotu do lotu przy niskiej temperaturze oraz pełną żywotność i wydajność silnika.

    Waga: 0,9kg

  • 3 rok gwarancji

    Gwarancja obejmuje cały samolot. Pozwala ze spokojem korzystać przez pierwsze trzy lata użytkowania z Cirrusa, gdyż w razie jakiejkolwiek awarii samolot jest ubezpieczony i wszelkie płatności pokrywane są z gwarancji.

  • 4 i 5 rok gwarancji

    Do podstawowej, 3-letniej gwarancji można dołączyć dodatkowe dwa lata ubezpieczenia. Najpewniejsza gwarancja dla najbardziej pożądanego samolotu na świecie.

Indywidualny design samolotu - wersja Xi

Najwyższa jakość i wydajność Cirrusa od dawna cieszy się ogromnym uznaniem właścicieli. To dlatego Cirrus jest najlepiej sprzedającym się samolotem w swojej klasie. Teraz technologia stylizacji Xi stawia kolejny krok naprzód w kierunku maksymalnej indywidualizacji swojego produktu – przyszli właściciele Cirrusa zostają włączeni do grona projektantów i wspólnie z nimi budują od podstaw samolot swoich marzeń. Okazja do nawiązania bezpośredniej współpracy z projektantami Xi oraz możliwość podejmowania z nimi wspólnych decyzji dotyczących detali i wykończenia sprawia, że każdy lot w stworzonym zgodnie ze wszystkimi naszymi oczekiwaniami Cirrusie będzie wyjątkowym doświadczeniem. Z technologią Xi nie ma rzeczy niemożliwych do zrealizowania w samolocie.

Osiągi:

Parametry
Rozbieg462 m
Wznoszenie6,1 m/s
Maksymalna wysokość operacyjna7,620 m
Prędkość przeciągnięcia60 KCAS
Maksymalna prędkość przelotowa394 km/h
Dobieg359 m
Silnik
ProducentContinental
ModelIO-550-K
Moc315 KM
Wymiary
Rozpiętość skrzydeł11,68 m
Długość7,92 m
Wysokość2,7 m
Szerokość kabiny124 cm
Wysokość kabiny127 cm
Zostaw swoje dane. Oddzwonimy!