Luksusowe podróżowanie na najwyższym poziomie
Ikona samolot SR22 to numer jeden na światowej liście samolotów lotnictwa ogólnego (GA)
Samolot otwierający przed właścicielem nieprzebraną liczbę nowych możliwości, zapewniający wolność w podróżowaniu dokądkolwiek i kiedykolwiek zechcesz. Bez czekania i niepotrzebnego stresu. A wszystko to dzięki zaawansowanej technologii, ulepszeniom, wydajności, innowacjom i bezprecedensowemu stylowi. Żyj nie na miarę swoich możliwości, ale na miarę swoich marzeń.
raport GAMA
(General Aviation Manufactures Association)
Komfort dla pilota jak i pasażerów, podczas lotu zapewnia sprzężenie steru kierunku i lotek w postaci tłumika odchylenia (yaw dumper). W praktyce system ten umożliwia płynniejszy lot i eliminuje konieczność manewrowania sterem kierunku przy stromych wznoszeniach i zakrętach. Pakiet Cirrus Select został wzbogacony również o cyfrowe 4w1 przyrządy zapasowe, a także system rozszerzonej widoczności EVS (Enhanced Vision System), który wyświetla projekcję przestrzeni dookoła samolotu przy pomocy zaawansowanej technologii podczerwieni, sprawiając, że noc dosłownie zamienia się w dzień.
Waga: 2,7 kg
Podczas lotu świadomość pilotażu jest tak samo ważna jak maksymalne możliwości i wydajność samolotu. Dzięki technologii Active Traffic Information, pilot jest zawsze zorientowany gdzie w jego pobliżu znajdują się inne statki powietrzne. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewnia funkcja e-TAWS, ostrzegania o ukształtowaniu terenu na trasie lotu, która z odpowiednim wyprzedzeniem ostrzega pilota o zbliżających się przeszkodach na podstawie złożonego w systemie planu lotu. Nowością jest technologia SurfaceWatch™, ulepszone SafeTaxi®, rozszerzająca świadomość sytuacyjną pilota o wszystkie (wizualne i audytywne) informacje dotyczące otaczającej go przestrzeni.
Waga: 6,8 kg
To możliwość rozszerzenia aż o 35% powierzchni standardowych monitorów PFD i MFD, do ekranów 12 calowych (30.5 cm), w pełni bezprzewodowy kokpit samolotu dzięki technologii Garmin Flight Stream 510, bezprzewodowej łączności pomiędzy urządzeniami mobilnymi a awioniką Cirrus Perspective+™. Dodatkowo dzięki pakietowi elektronicznych kart podejścia ChartView (produkcja Jeppesen), pilot ma zawsze pełne informacje na temat lotniska, czy podejścia do lądowania. Darmowa subskrypcja Chartview jest zapewniona na rok.
1,4 kg
System certyfikowany do lotów w warunkach znanego oblodzenia (Flight Into Known Ice) – w skrócie FIKI, pozwala zwiększyć możliwości lotu niemal w każdych warunkach atmosferycznych, również zimą. W przeciwieństwie do starszego typu instalacji działających jedynie odladzająco, w celu ucieczki przed warunkami oblodzeniowymi, zainstalowany w Cirrusie certyfikowany system oparty na technologii TKS tzw. „płaczącego skrzydła” ma działanie także przeciwoblodzeniowe, czyli pozwala latać w takich warunkach. System FIKI posiada: podwójne spryskiwacze na przedniej szybie, podwójne zbiorniki płynu antyoblodzeniowego z automatycznym mechanizmem uruchamiającym oraz trzy moduły operacyjne dostosowane do każdego rodzaju warunków atmosferycznych. Wszystkie informacje na temat parametrów i poziomu płynu w instalacji są na bieżąco dostępne na w pełni zintegrowanym kokpicie Cirrus Perspective. Pakiet FIKI gwarantuje również gotowość samolotu do eksploatacji w niskiej temperaturze i pełną żywotność silnika dzięki systemowi wstępnego podgrzewania przed rozruchem silnika typu Tanis.
Waga: 28,6 kg
Samolot to nie tylko środek lokomocji, ale również wizytówka swojego właściciela. Pakiet PC&C sprawi, że nasz Cirrus będzie prezentował się zjawiskowo nie tylko na lokalnych, ale również na zagranicznych lotniskach. Oferta pakietu obejmuje m.in. kubełkowe siedzenia przednie, wzmocnioną ochronę przed promieniami słonecznymi, zapewnioną dzięki specjalnym szybom z filtrem UV, dwu-tonowe malowania zewnętrzne, polerowany kołpak śmigła oraz automatyczne otwieranie drzwi na pilota z systemem doświetlającym płatowiec. Rozszerzenie wersji PC&C stanowią trzy dodatkowe pakiety: Platinum, Carbon i Rhodium.
GTS jest najbardziej reprezentacyjną wersją samolotu, stanowiącą wartościowe połączenie wszystkich opcji: pakietu Cirrus Select, pakietu Alerts Awareness & Assistance, pakietu Digital Advantage, pakietu Prestige, Comfort & Convenience oraz jednej z trzech opcji stylizacyjnych (Platinum, Carbon, Rhodium), technologii Active Traffic Information , a w bonusie - autentyczne oznakowanie GTS.
Waga: 1069 kg
Parametry | |
---|---|
Rozbieg | 330 m |
Wznoszenie | 6,45 m/s |
Maksymalna wysokość operacyjna | 5,334m |
Prędkość przeciągnięcia | 60 KCAS |
Maksymalna prędkość przelotowa | 339 km/h |
Dobieg | 359 m |
Silnik | |
---|---|
Producent | Continental |
Model | IO-550-N |
Moc | 310 KM |
Wymiary | |
---|---|
Rozpiętość skrzydeł | 11,68 m |
Długość | 7,92 m |
Wysokość | 2,7 m |
Szerokość kabiny | 124 cm |
Wysokość kabiny | 127 cm |