1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Cirrus Aircraft Poland & Baltics Sp. o.o., ul. Bukowska 285, 60-189 Poznań
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – odo@cirrusaircraft.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu nawiązania kontaktu na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. f ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. jako usprawiedliwionego interesu administratora
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty będące zaangażowane w kontakt
5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 1 roku
6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
8) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych może skutkować niemożliwością nawiązania kontaktu
- 212KTAS Maksymalna prędkość przelotowa
Kinetyczny
CIRRUS SR22T – SAMOLOT MARZEŃ KAŻDEGO PILOTA
Cirrus SR22T to najbardziej zaawansowany technicznie samolot napędzany silnikiem tłokowym wywodzący się ze stajni Cirrus Aircraft. Pierwszy model został wypuszczony z linii produkcyjnej w roku 2010, jednakże od tamtego czasu konstrukcja ta jest nieustannie doskonalona i unowocześniana, aby sprostać potrzebom nawet najbardziej wymagających pilotów.
T JAK TURBO
Największym atutem maszyny bez wątpienia jest posiadający podwójne turbodoładowanie silnik IO-550-K wyprodukowany przez Teledyne Continental Motors (TCM) na specjalne życzenie Cirrus Aircraft. Konstrukcja ta, obok imponującej mocy 315 KM, w połączeniu z zastosowanym kompozytowym śmigłem trójpłatowym, charakteryzuje się także cichszą pracą, niższą wagą i płynniejszym zarządzaniem mocą. Jednostka ta pozwoliła na potężny technologiczny skok jakościowy i bezpośrednio na powstanie Cirrus SR22T. Samolot dzięki nowemu silnikowi oferuje pilotowi doskonałe osiągi i niespotykany komfort pilotażu.
T JAK TECHNOLOGIA
Obok tworzącej różnicę jednostki napędowej, Cirrus SR22T charakteryzuje się dodatkowymi niespotykanymi wcześniej udogodnieniami, które pracując w symbiozie tworzą jeden z najnowocześniejszych samolotów na świecie w swojej klasie. Ulepszenia konstrukcyjne obejmują między innymi unikatowe mocowanie silnika, lekką i amortyzowaną przednią goleń, a także przeprojektowaną maskę ze specjalnymi wlotami powietrza dla lepszego chłodzenia.
Samolot posiada także – między innymi – nowy system wentylacji pozwalający na skuteczniejsze dogrzanie kabiny, system przeciwoblodzeniowy certyfikowany do lotów w warunkach znanego oblodzenia, klimatyzację, elektroniczne karty podejścia, wykrywacz wyładowań elektromagnetycznych, monitoring silnika, system sztucznej widoczności Synthetic Vision Technology SVT™ i wiele innych. Całość jest doskonale zintegrowana w ramach kokpitu Cirrus Perspective+™ produkcji Garmin®.
Odpowiedni dobór i klasa zastosowanych technologii sprawiają, że samolot posiada imponujące parametry lotu, a także te związane z rozbiegiem i wznoszeniem, masą użyteczną oraz prędkością wyhamowania z dużych prędkości. Co ważne samolot doskonale sprawdza się również w warunkach ograniczonej widzialności.
„SR22T oferuje większą ergonomię, a dzięki dodatkowemu miejscu siedzącemu i globalnej prognozie pogody plasuje się na szczycie listy najlepszych samolotów jednosilnikowych.”
Ian Seager, Flyer UK
IDEAŁ W OCZACH PERFEKCJONISTY
Samolot ten jest idealnym wyborem dla wszystkich, którzy poszukują dużej mocy, prestiżu oraz niezbędnych dodatków pozwalających na komfortowe podróżowanie zarówno w celach służbowych jak i prywatnych. Jeśli latanie jest Twoją największą życiową pasją, wyobraź sobie dokąd może zabrać Cię turbodoładowany SR22T!
Wyposażenie standardowe
Płatowiec i silnik
- Silnik Continental IO-550-K 315 KM
- Czarne deflektory wlotowe powietrza
- Spadochronowy system ratunkowy dla całego samolotu (CAPS™)
- Pasy z poduszkami powietrznymi dla pilota i pasażera na przednich siedzeniach
- Pojedyncza dźwignia mocy SIMPLE
- Sterownica po obu stronach kabiny
- Porty USB
- Kompozytowe śmigło trójłopatowe Hartzell
- Owiewki
- Beringer – wysokiej wydajności system hamulcowy
- Opony bezdętkowe
- Nowość! Ledowe oświetlenie SPECTRA™ na końcówkach skrzydeł
- Centralna instalacja tlenowa
- Siedzenia 60/40 – miejsca siedzące dla 5 osób
- Standardowe wyposażenie wnętrza
- Dwuletnia gwarancja dla całego samolotu
Awionika
- Nowość! Awionika Cirrus Perspective™ produkcji Garmin®
- System sztucznej widoczności – Synthetic Vision Technology SVT™
- 10 calowe ekrany PFD i MFD
- Nowość! GMA 350c Bluetooth® audio panel
- Nowość! Kontroler klawiaturowy QWERTY
- Podwójny moduł komunikacyjny WAAS GPS/Comm/Nav Radios
- Monitor silnikowo-paliwowy
- ADS-B Transponder
- Nadajnik ratunkowy 406 MHZ ELT
- Autopilot Garmin GFC 700 z elektroniczną ochroną stabilizacji – ESP
- Nowość! Podwójny ADAHRS
- System kontroli hipoksji z trybem automatycznego zniżania awaryjnego
- Przycisk poziomujący LVL – Blue Level Button
- Zabezpieczenie przed prędkością przeciągnięcia
Cirrus Select
Komfort dla pilota jak i pasażerów, podczas lotu zapewnia sprzężenie steru kierunku i lotek w postaci tłumika odchylenia (yaw dumper). W praktyce system ten umożliwia płynniejszy lot i eliminuje konieczność manewrowania sterem kierunku przy stromych wznoszeniach i zakrętach. Pakiet Cirrus Select został wzbogacony również o cyfrowe 4w1 przyrządy zapasowe, a także system rozszerzonej widoczności EVS (Enhanced Vision System), który wyświetla projekcję przestrzeni dookoła samolotu przy pomocy zaawansowanej technologii podczerwieni, sprawiając, że noc dosłownie zamienia się w dzień.
Waga: 4,1 kg
Alerts, Awareness & Assistance
Podczas lotu świadomość pilotażu jest tak samo ważna jak maksymalne możliwości i wydajność samolotu. Dzięki technologii Active Traffic Information, pilot jest zawsze zorientowany gdzie w jego pobliżu znajdują się inne statki powietrzne. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewnia funkcja e-TAWS, ostrzegania o ukształtowaniu terenu na trasie lotu, która z odpowiednim wyprzedzeniem ostrzega pilota o zbliżających się przeszkodach na podstawie złożonego w systemie planu lotu. Nowością jest technologia SurfaceWatch™, ulepszone SafeTaxi®, rozszerzająca świadomość sytuacyjną pilota o wszystkie (wizualne i audytywne) informacje dotyczące otaczającej go przestrzeni.
Waga: 6,8 kg
Digital Advantage
To możliwość rozszerzenia aż o 35% powierzchni standardowych monitorów PFD i MFD, do ekranów 12 calowych (30.5 cm), w pełni bezprzewodowy kokpit samolotu dzięki technologii Garmin Flight Stream 510, bezprzewodowej łączności pomiędzy urządzeniami mobilnymi a awioniką Cirrus Perspective+™. Dodatkowo dzięki pakietowi elektronicznych kart podejścia ChartView (produkcja Jeppesen), pilot ma zawsze pełne informacje na temat lotniska, czy podejścia do lądowania. Darmowa subskrypcja Chartview jest zapewniona na rok.
Certified Flight Into Known Ice - FIKI
System certyfikowany do lotów w warunkach znanego oblodzenia (Flight Into Known Ice) – w skrócie FIKI, pozwala zwiększyć możliwości lotu niemal w każdych warunkach atmosferycznych, również zimą. W przeciwieństwie do starszego typu instalacji działających jedynie odladzająco, w celu ucieczki przed warunkami oblodzeniowymi, zainstalowany w Cirrusie certyfikowany system oparty na technologii TKS tzw. „płaczącego skrzydła” ma działanie także przeciwoblodzeniowe, czyli pozwala latać w takich warunkach. System FIKI posiada: podwójne spryskiwacze na przedniej szybie, podwójne zbiorniki płynu antyoblodzeniowego z automatycznym mechanizmem uruchamiającym oraz trzy moduły operacyjne dostosowane do każdego rodzaju warunków atmosferycznych. Wszystkie informacje na temat parametrów i poziomu płynu w instalacji są na bieżąco dostępne na w pełni zintegrowanym kokpicie Cirrus Perspective. Pakiet FIKI gwarantuje również gotowość samolotu do eksploatacji przy niskiej temperaturze i pełną żywotność silnika dzięki systemowi wstępnego podgrzewania przed rozruchem silnika typu Tanis.
Waga: 28,6 kg
Prestige, Comfort & Convenience
Samolot to nie tylko środek lokomocji, ale również wizytówka swojego właściciela. Pakiet PC&C sprawi, że nasz Cirrus będzie prezentował się zjawiskowo nie tylko na lokalnych, ale również na zagranicznych lotniskach. Oferta pakietu obejmuje m.in. kubełkowe siedzenia przednie, wzmocnioną ochronę przed promieniami słonecznymi, zapewnioną dzięki specjalnym szybom z filtrem UV, dwu-tonowe malowania zewnętrzne, polerowany kołpak śmigła oraz automatyczne otwieranie drzwi na pilota z systemem doświetlającym płatowiec. Rozszerzenie wersji PC&C stanowią trzy dodatkowe pakiety: Platinum, Carbon i Rhodium.
Waga: 8,2 kg
GTS
GTS jest najbardziej reprezentacyjną wersją samolotu, stanowiącą wartościowe połączenie wszystkich opcji: pakietu Cirrus Select, pakietu Alerts Awareness & Assistance, pakietu Digital Advantage, pakietu Prestige, Comfort & Convenience oraz jednej z trzech opcji stylizacyjnych (Platinum, Carbon, Rhodium), technologii Active Traffic Information , a w bonusie - autentyczne oznakowanie GTS.
Waga: 1106 kg
Osiągi:
Parametry | |
---|---|
Rozbieg | 462 m |
Wznoszenie | 6,1 m/s |
Maksymalna wysokość operacyjna | 7,620 m |
Prędkość przeciągnięcia | 60 KCAS |
Maksymalna prędkość przelotowa | 394 km/h |
Dobieg | 359 m |
Silnik | |
---|---|
Producent | Continental |
Model | IO-550-K |
Moc | 315 KM |
Wymiary | |
---|---|
Rozpiętość skrzydeł | 11,68 m |
Długość | 7,92 m |
Wysokość | 2,7 m |
Szerokość kabiny | 124 cm |
Wysokość kabiny | 127 cm |